יום שישי, 10 בדצמבר 2021

מה בין קידום ובניית אתרים

כולם יודעים שאתר אינטרנט שנראה טוב הוא דבר חשוב מאוד. אך גם האתר היפה מאוד ויזואלית, הוא לא ידורג במקומות הראשונים במנועי החיפוש, אילולא הוטמעו בו האלמנטים החשובים לקידום אתרים.

האם יש קשר בין קידום ובניית אתרים? התשובה היא בהחלט, כן! בבנית אתרים כיום, חשוב מאוד לבנות אתר שיהיה, לא רק נגיש לעיני הגולש, אלא גם למנועי החיפוש. לכן יש להכיר את האלמנטים שמחברים את תחום הקידום עם בניית אתר .

במאמר זה נעסוק בקשר שבין קידום ובניית אתרים, ומה הדגשים שיש להתייחס אליהם בזמן תכנון האתר.

  1. מהו קידום אתרים?

בכדי להבין את הקשר שבין קידום ובניית אתרים, חשוב שנבין את המושג "קידום אתרים". קידום אתרים הוא שילוב של אלמטים שונים שבהם משתמשים בזמן בניית האתר, וגם לאחריו, אשר עוזרים למנוע החיפוש (גוגל לדוגמא) למצוא ולקטלג את האתר שלנו, ובתקוה, לדרג אותו במקומות הראשונים במנוע החיפוש.

  1. נגישות האתר למנועי החיפוש

הזוחל או ה Crawler של מנועי החיפוש מחפש מידע חדש באינטרנט במהירות מדהימה ובהתמדה, אך לא כל המידע שאנו מעלים לאתר צריך להיות זמין ל Crawler. לפיכך אנו משתמשים בקובץ הנקרא robot.txt a שאומר לזוחל מה לקטלג ומה לא. מה לא נרצה לקטלג? מידע משוכפל שפוגע בדירוג האתר או מידע מסווג שלא הייתם רוצים לשתף עם שאר הגושלים.

  1. כתובות url ידידותיות למנוע החיפוש

כתובת ה url מורכבת מכמה אלמטים כמו ה http והדומיין שאותו בחרת. אחריו מופיע שם התיקייה והקובץ של העמוד. עדיף ששם התיקייה ושם הקובץ יהיו בעלי הקשר לתוכן העמוד וכך לשפר את חזות העמוד אל מול מנוע החיפוש.

  1. מפת אתר xml

מפת האתר היא בעצם קובץ שאומר למנוע החיפוש איך מסודר האתר, ואיכן ניתן למצוא כל סוג של תוכן. מנוע החיפוש מייחס חשיבות רבה לקובץ הזה ולכן יש להקפיד להכלילו בתכנון האתר.

  1. אופטימיזציה של תמונות

מלבד הפן הטכני של שימוש בתמונות בגודל הנכון בכדי לשפר את מהירות האתר, יש לשים דגש למלא את שדות ה title ו ה alt אשר אומרים למנוע החיפוש מה יש בתמונה ומשפרים את הסיכוי שהתמונה שלכם תופיעה בתוצאות החיפוש של התמונות.

 

המאמר מה בין קידום ובניית אתרים פורסם ראשון בבלוג אפי



from בלוג אפי - Feed https://blogafi.org/%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%a7%d7%99%d7%93%d7%95%d7%9d-%d7%95%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%aa%d7%a8%d7%99%d7%9d/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה