יום שישי, 3 בדצמבר 2021

מה זה ביקורת דירה (Inspection)?

זה כמו בדיקה כללית אבל לדירה שלך.

 

ביקורת דירה זה תהליך רשמי בו בעלי הנכס או אנשי מקצוע מסחריים חוקרים ומעריכים את מצב הנכס. הביקורות אמורות להיות אמצעי הגנה מפני שוכרים פרועים ההורסים את ההשקעה של בעל נכס ועוברים באופן מסוים על ההסכם הראשוני או חוזה השכירה בין בעל הנכס לדייר.

מתי מתבצעת הביקורת?

הביקורות בדרך כלל מתבצעות בעת מעבר דירה, כמו גם כל שנה או חצי שנה לאורך תקופת שכירת הדירה.

האם מקבלים הודעה מראש על הביקורת?

למרבה המזל, בדרך כלל הבדיקות לא מתרחשות בהפתעה.  למעשה, רוב המדינות דורשות התראה של לפחות 24 שעות לשוכר הדירה לפני שבעל הנכס יוכל להיכנס לדירה כדי לבדוק אותה. בחלק מהמדינות האחרות אין דרישות ספציפיות או חיוב לתת "הודעה מראש", לכן עליכם לבדוק את החוקים המקומיים לגבי העניין.

 

עם זאת, ישנם כמה מקרים חריגים שחוק המדינה עשוי לאפשר, תלוי היכן אתה גר. מקרים מסוימים שבהם בעלי הנכס עשויים שלא להצטרך למסור הודעה רשמית מראש לפני הבדיקה הם:

  • לדאוג למצב חירום
  • לבצע תיקונים או להוסיף שיפורים לדירה
  • להציג יחידה לשוכרים פוטנציאליים כאשר השוכר הנוכחי עומד לעזוב את המקום
  • אם בעל נכס חושד באופן סביר כי היחידה ננטשה

 

מה עוד צריך לדעת על ביקורות?

הבדיקות מתרחשות בעיקר משתי סיבות: בדיקת דירות ברמת גן להשכרה לפני או אחרי שהשוכר עובר לגור בה כדי לוודא שמצב הדירה נשמר במהלך תקופת השכירה.

בעת מעבר לדירה, ביקורת מעניקה לך ולבעל הנכס או למנהל את האפשרות לציין רשמית את מצב הדירה לפני המעבר שלך, כך שלא תהיה אחראי בעתיד לנזקים שלא גרמת והיו לפניכן.

בעת עזיבת הדירה, ביקורת בד"כ תתקיים כאשר בעל הנכס ינסה להחזיר כספים בגין כל נזק שנגרם במהלך תקופת השכירה שלך, ולכן עליך להשאיר אותה קרוב לאותו מצב שהיא הייתה כמו ששכרת אותה לראשונה כמה שאתה יכול.

בדיקות שמתקיימות במהלך השכירה שלך הן בדרך כלל מאוד פשוטות ואין טעם לדאוג לגבם יותר מדי. בעלי הנכסים בודקים בדרך כלל ניקיון כללי ובטיחות. קהילות של דירות רבות משתמשות בביקורות חצי שנתיות כהזדמנות לביצוע תחזוקה שוטפת כמו החלפת מסנן האוויר או סוללות אזעקות העשן בדירה.

המאמר מה זה ביקורת דירה (Inspection)? פורסם ראשון בבלוג אפי



from בלוג אפי - Feed https://blogafi.org/%d7%9e%d7%94-%d7%96%d7%94-%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%aa-%d7%93%d7%99%d7%a8%d7%94-inspection/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה