יום שבת, 18 בספטמבר 2021

טיפול ב adhd

Adhd הינה הפרעת קשב וריכוז אשר מקשה על הסובלים ממנה להתרכז לאורך זמן

Adhd הינו שם כללי יחסית לטווח רחב של הפרעות קשב וריכוז, אשר מונעות מהסובלים מהן להיות מסוגלים להתרכז לאורך זמן, לבצע את אותה פעילות מספר פעמים או להקשיב לאדם אחר פרק זמן ממושך. ישנם טיפולים אשר יכולים לשפר את המצב ולסייע לאותם אנשים להתמודד עם ההפרעה.

אז אילו שיטות טיפול ב adhd ננקטות לשם טיפול בבעיה?

  • הבנת המצב: אחד השלבים החשובים ביותר בטיפול ב adhd הינו הבנת הבעיה, הכרתה והשלמה עם המצב. כאשר אנו ניגשים לטפל ב adhd, חשוב לזכור כי לא ניתן להעלים את הבעיה לחלוטין, וכל שאנו יכולים לעשות הינו לשפר את מצב הסובלים מההפרעה. במידה ואנו מתמודדים עם adhd, חשוב לזכור כי הטיפולים השונים לא יעלימו את הבעיה לחלוטין, אלא יתנו לנו כלים להתמודד איתה.
  • טיפול תרופתי: כיום מקובל ביותר לתת תרופות בתור טיפול ב adhd, כאשר התרופה הנפוצה ביותר להתמודדות עם הבעיה הינן ריטלין. ריטלין ותרופות אחרות מאותה משפחה משפרות את יכולת הריכוז וההתמקדות של הנוטלים אותן, ולעיתים קרובות משפרות גם את בעיות ההתנהגות המקושרות עם adhd. חשוב לציין כי אין ליטול תרופות ללא התייעצות עם רופא, וכי רק רופא מוסמך מורשה לרשום תרופות לטיפול ב adhd.
  • טיפול התנהגותי: טיפול ב adhd כולל טיפול בהתנהגויות בעייתיות המקושרות עם הבעיה. הטיפול ההתנהגותי נועד בכדי לשנות הרגלים לא יעילים אלה וללמוד הרגלים חדשים, אשר יסייעו למטופל להתמודד עם מצבו. גם טיפולים אלה מועברים על ידי אנשי מקצוע בלבד.
  • טיפול פסיכולוגי: ההתמודדות עם adhd עלולה להיות קשה ביותר במהלך החיים, בייחוד כאשר היא משתלבת עם תקופות קשות כגון גיל ההתבגרות, סיום התיכון, חתונה וכדומה. הפן הפסיכולוגי של טיפול ב adhd נועד בכדי לסייע למטופלים להתמודד עם העומסים הנפשיים הכרוכים בחיים עם ההפרעה.

טיפול משולב הוכיח את עצמו כדרך הטובה ביותר לביצוע טיפול ב adhd

טיפול יעיל ב adhd הינו טיפול המשלב את כלל הגישות- התרופתית, ההתנהגותית והפסיכולוגית, כך שהמטופל מקבל מעטפת של תמיכה ומגוון רחב של כלים אשר נועדו בכדי לסייע לו בהתמודדות עם ההפרעה.

המאמר טיפול ב adhd פורסם ראשון בבלוג אפי



from בלוג אפי - Feed https://blogafi.org/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%9c-%d7%91-adhd/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה