יום רביעי, 1 בספטמבר 2021

למה תפוז הפסיקה לשלם לבלוגרים שלה?

הבלוגים של תפוז מהווים מזה שנים את אחת מפלטפורמות הרשת הפופולאריות ביותר במדינה

תופעת הבלוגים היא תופעה ששטפה את המדינה שלנו ובעיקר את תרבות האינטרנט שלנו, והגיעה לשיא שלה מתישהו באמצע העשור הקודם. במונחים של עולם האינטרנט, מדובר כמובן בהיסטוריה עתיקה – אבל כיום נותר שריד בולט אחד לימים אלה, שממשיך להיות מוקד פופולארי במיוחד של בלוגים בנושאים רבים ומגוונים – תפוז בלוגים. האתר תפוז, אחד האתרים בעלי הטראפיק הגבוה ביותר בתרבות האינטרנט הישראלית, הוא אתר שמרכז לתוכו מאות בלוגים בנושאים רבים מאוד, החל מהורות ומשפחה ועד אופנה, אוכל וספורט. הבלוגרים, מפעילי הבלוגים, זכו לחשיפה דרך האתר במשך שנים רבות, וזכו למערכת יחסים הדדית, פורייה ומשגשגת עם האתר. המודל הזה השתנה בשנה האחרונה.

לאחר שנים בהן תפוז הייתה משלמת לבלוגרים המובילים שלה, בשנה שעברה המצב השתנה

  • מה היה בעבר? בשנת 2007 הכניסו תפוז בלוגים מודל תשלום לבלוגרים לפי כניסות לבלוג. במודל ההוא, על כל אלף צפיות בבלוג העבירה תפוז לבלוגר 8 ₪. לאחר מכן, הסכום ירד ל-6 ₪. הכותבים עצמם לא התפרנסו מהבלוג שלהם בדרך כלל, ותפוז הרוויחה מהמצב והכניסות הרבות שכן ההוצאה הכוללת שלה במודל זה לא הגיעה ליותר מ-10,000 ₪ שנפרסו על פני עשרות בלוגים שונים.
  • מה המצב כיום? בשנה שעברה אתר תפוז כולו, ותפוז בלוגים כחלק ממנו, נרכש על ידי קבוצת קו מנחה. אחת ההחלטות הראשונות של קבוצה זו הייתה להפסיק את מודל התשלום לבלוגרים, משום שלאחר ניתוח של הבלוגים הפופולאריים שמקבלים תשלום נמצא כי חלק ניכר מהתשלום הולך לבלוגים של צפייה ישירה בסרטים וסדרות.

גם כיום, הבלוגים של תפוז מהווים חלק בלתי נפרד מנוף האינטרנט הישראלי, בנושאים רבים

מתוך הבנה של חשיבות תפוז בלוגים לתרבות האינטרנט והלייפסטייל של ישראל, קשה לראות דעיכה משמעותית צפויה בפופולאריות של הבלוגים בתפוז. הבלוגרים השונים, שגם כך לא הניבו רווח גדול כל כך מהבלוג שלהם, ימשיכו להעלות את ההמלצות וההגיגים השונים בנושאים הרבים שממלאים את האתר הזה, ואנחנו נמשיך ליהנות ולהפרות אחד את השני בתרבות הבלוגים המשגשגת.

המאמר למה תפוז הפסיקה לשלם לבלוגרים שלה? פורסם ראשון בבלוג אפי



from בלוג אפי - Feed https://blogafi.org/%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%aa%d7%a4%d7%95%d7%96-%d7%94%d7%a4%d7%a1%d7%99%d7%a7%d7%94-%d7%9c%d7%a9%d7%9c%d7%9d-%d7%9c%d7%91%d7%9c%d7%95%d7%92%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c%d7%94/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה