יום חמישי, 19 באוגוסט 2021

למידה משמעותית מצגת

למידה משמעותית הינה דרך חדשה אותה מערכת החינוך תנסה להעביר ולהטמיע בבתי הספר בישראל. הרעיון הוא לבצע שינוי משמעותי בדרך בה הדברים נלמדים, לעודד יצירתיות וחשיבה עצמאית אשר יובילו הן את התלמידים והן את המורים למימוש עצמי. השיטה תעבור לאט לאט זאת במטרה להתחיל ולהתאים את התכנים ושיטות ההוראה לכישורים שהזמן בו אנו חיים דורש ולהפסיק להיתקע בעבר.

 

מוסדות ומסגרות רבים החלו לאמץ את השיטה, זאת במטרה באמת לעשות שינוי ולהוביל את הדורות הבאים למקומות טובים יותר. אם נשוטט ברחבי האינטרנט נגלה, כי משרד החינוך החל לטפטפף מידע לתלמידים, להורים ולמורים והכניס גם מצגת המסבירה בצורה מדויקת מה זה למידה משמעותית, איפה יבוא השינוי לידי ביטוי וכיצד השינוי יתבצע. למעשה למידה משמעותית איננה משהו שמשרד החינוך המציא בעצמו. מדובר בגישה חינוכית חדשנית שפותחה כבר לפני לא מעט שנים שמתבססת על מחקרים מדעיים ומקצועיים שבוצעו בתחום החינוך.

 

מלמידה משמעותית יוצאים 3 ערכים עליהם היא מתבססת, על כך ניתן לקרוא במצגת אותה פרסם משרד החינוך וגם המאמר הבא יספק לכם מידע רלוונטי על מהי בכלל למידה משמעותית. כאמור, למידה משמעותית היא בראש ובראשונה ערך ללומד ולחברה. זה אומר שהלמידה המשמעותית דוגלת בשינוי שיתבצע בחברה שלנו, שינוי שיביא אותנו להיות חלק מחברת מופת המייצגת דברים חיוביים, ערכים ומוסר. בנוסף, הלמידה המשמעותית עוסקת במעורבות, זאת במטרה ליצור סיטואציות בהם התלמידים הם חלק מהחוויה הלימודית וזו איננה נכפית עליהם, וכך תתרחש גם מרצונם החופשי. הערך השלישי עליו מושתתת הלמידה המשמעותית הוא רלוונטיות. הרעיון הוא להתאים את הלמידה למאפייני התלמיד אם זה מבחינת גיל, מצב חברתי, רגשי, יכולות קוגנטיביות ועוד. הרעיון הוא להימנע מלהישאר תקועים במקום ולהתאים את עצמנו לעולם המודרני והדינאמי בו אנו חיים. ללמידה המשמעותית יש אינספור של ערכים, מטרות ומשמעויות, זאת בכדי באמת לבצע שינוי עמוק במערך החינוכי בישראל ולעודד את הילדים לסקרנות, יצירתיות, יזמות ומנהיגות. אם יתקיים שיתוף פעולה מלא מצד המורים והמחנכים בישראל, התלמידים באופן טבעי ירצו להיות חלק ממערך חינוכי מוסרי שכזה והשינוי יבוא מבפנים. אמנם זה ייקח זמן, אך אם רצון, התמדה וסבלנות השינוי יתבצע והעתיד שלנו ייראה טוב יותר, כי הרי הכל מתחיל בחינוך נכון.

המאמר למידה משמעותית מצגת פורסם ראשון בבלוג אפי



from בלוג אפי - Feed https://blogafi.org/%d7%9c%d7%9e%d7%99%d7%93%d7%94-%d7%9e%d7%a9%d7%9e%d7%a2%d7%95%d7%aa%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%a6%d7%92%d7%aa/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה